Pornind de la articolul precedent putem folosi o librarie pentru a calcula distanta detectata pana la diferite obiecte. Aceasta librarie se numeste NewPing si poate fi descarcata de aici.
    Afisarea informatiilor se va face, ca si in precedentul articol, pe un display LCD cu interfata I2C.
    Dupa descarcarea si instalarea acestei librarii vom incepe sa scriem cod sursa pentru a incepe sa detectam distante. Pentru inceput va trebui sa includem aceasta noua librarie in noul sketch:

#include <NewPing.h>

    Dupa includerea librariei va trebui sa definim porturile pentru pinii trig si echo. Aceste porturi raman identice cu cele folosite in articolul anterior:

    Pentru masurarea unor distante relativ scurte putem folosi un senzor ultrasonic HC-SR04. Acest senzor poate masura o distanta cuprinsa intre 2cm si 400cm, modulul se alimenteaza cu o tensiune de 5V, curentul maxim de lucru este de 15mA, unghiul de masurare al modulului este de maxim 30°, rezolutia este de 3mm iar frecventa de lucru este de 40kHz.
    Modulul are 4 pini, 2 de alimentare, al treilea este pinul trig si al patrulea este pinul echo.
    Modulul este cel din poza de mai jos:

    Spatele modului este cel de mai jos:

    Schema acestui modul este cea de mai jos:

    Pentru detectia luminii UV putem folosi un senzor de lumina UV realizat cu circuitul integrat VEML6070. Acest modul se alimenteaza cu o tensiune cuprinsa intre 2.7V si 5V. Spectrul detectat este cuprins intre 320nm si 410nm, cele mai bune rezultate fiind obtinute la 355nm. Comunicarea cu Arduino se realizeaza prin intermediul interfetei I2C.
    Adresele I2C a acestui modul sunt 0x38 si 0x39.
    Pentru a folosi acest modul va trebui sa instalam o librarie aditionala. Aceasta librarie se numeste Adafruit VEML6070 si poate fi descarcata de aici.
    Poza cu modulul folosit este mai jos:

    Pentru a afisa informatiile returnate de catre modul vom folosi un display LCD cu interfata I2C, display pe care-l vom conecta axact ca in acest articol.

    Pentru a comuta sarcini de tensiuni mai mari si puteri mici putem folosi un modul SSR (Solid State Relay) cu unul sau mai multe canale, in functie de ce avem nevoie. Modulul SSR se alimenteaza la o tensiune de +5V, semnalul de comanda pentru comutare este de nivel 0 (zero) logic (LOW).
    La iesirea acestui modul se poate alimenta un consumator de curent alternativ care are o tensiune de alimentare cuprinsa intre 80V si 240V si un curent de maxim 2A.
    Poza cu acest modul este mai jos:

    Schema electronica a acestuia este urmatoarea:

    Modulul BMP280 este o versiune mai noua a modulului BMP180. Acest modul are aceeasi parametri ca si modulul BMP180.
    Adresa I2C a acestui modul este 0x76. Poza cu acest modul este mai jos:

    Pentru a folosi acest modul va trebui sa folosim libraria Adafruit BMP280 Library. Aceasta librarie se poate descarca de aici.
    Pe langa aceasta librarie mai avem nevoie si de libraria Adafruit Unified Sensor Library care poate fi descarcata si ea de aici.
    Ultima librarie care va trebui instalata este Adafruit BusIO Library. Aceasta se poate descarca de aici.
    Afisarea informatiilor le vom face pe un display LCD cu interfata I2C. Acest display se conecteaza conform informatiilor din acest articol.
    Inainte de functia setup() vom include noua librarie instalata:

ESP32

ESP32 impreuna cu un senzor de lumina

    Pentru a detecta prezenta sau absenta luminii de catre ESP32 vom folosi un fotorezistor. Iar in acest articol vom folosi un modul detector de lumin cu fotorezistor.     Acest modul se poate alime...

ESP32 si un led

    Pentru a semnaliza o anumita stare dintr-un program executat de catre ESP32 puem folosi ca martor indicator un led. In acest exemplu vom folosi un led conectat cu anodul la pinul GPIO_25 al ESP32,...

ESP32 si comunicarea seriala

    Daca dorim sa vedem diferite date returnate de catre ESP32 putem folosi terminalul serial pentru a realiza acest lucru. Folosirea acestuia este destul de simpla, de fapt fiind acelasi cod sursa fo...

More Articles

Mai multe de la: ESP32

Autentificare